
Tässäpä on pikkuinen neiti päässyt ylpeän isosiskon syliin! Mukava siinä on kellotella. Erika otti vaavin heti hyvin vastaan: "Missä vauva on?" kuului yhtenäkin aamuna, kun isosisko oli herännyt. Ja paijataan ja pussaillaan niin nätisti... isiin ja äitiin (varsinkin äitiin) kyllä sitten muistettiin purkaa mustasukkaisuutta... tai liekö ollut sitten saapuvaa uhmaa, tiedä häntä. Pääasia on kuitenkin, ettei vauva joutunut Erikan purkauksien kohteeksi.

Isi se lähti pesemään vaavin kakkapyllyä ja päätyikin kylvettämään koko pienen ihmisen wc:n lavuaarissa, jonne pikkuinen helposti vielä tuossa vaiheessa mahtuikin. Ikää 8 päivää.

Ja tässä sitten isosisko Erika on apuna kylvettämässä. Muutoinkin Erikasta on kovasti apua vauvan hoidossa: "Tulee pulsua!" kuuluu monta kertaa, kun vauva on pulauttanut osan maitoateriastaan viltille. Myös: "Pyyhin pulsun pois" kuuluu isosiskon repertuaariin. Ja vaippaa haetaan ja likaista viedään roskiin ja niin edelleen. Ja kun pikkuinen itkee, Erika menee viereen ja sanoo: "Ei o mitään hätää". Yleensä siinä vaiheessa pienikin rauhoittuu, ellei nälkä sitten koverra sisuksia niin kovasti.

Onko tämä HYMY??! Sanovat, että ihan vauvat eivät osaa hymyillä, ne ovat vaan vatsankipristyksiä, mutta kyllä minä olen toista mieltä. Isi saa hymyn hersymään (kuten tässä kuvassa, hieman toispuoleisesti tosin, äidin liipasinsormi ei ollut riittävän nopea) sivelemällä pikkuisen nenää ja poskia. Monta kertaa myös rinta-aterian päätteeksi neiti läväyttää niin nätin hymyn, ettei sitä oikein voi vatsankipristyksiksi luokitella...
No comments:
Post a Comment